Klantgerichte verkoop

Goed verkopen is een kunst. Het draait om luisteren, luisteren en luisteren. Als je dat goed beheerst, wordt verkopen ‘helpen kopen’. Dan is je klant tevreden en blij met jouw hulp.

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor alle verkopers en voor mensen die als onderdeel van hun werk soms moeten verkopen. Bijvoorbeeld: accountmanagers, klantenservicemedewerkers of mensen die in de bediening werken. De training is in het Nederlands of in overleg in het Engels.

Wat leer ik?

  • Welke fasen heeft een verkoopgesprek?
    • verzamelen
    • aanbieden
    • afsluiten
  • Hoe overtuig ik de klant?
    • universele wensen en behoeftes: van Unique Selling Points naar Unique Buying Points
    • goed argumenteren en onderbouwen
    • koopsignalen herkennen
    • omgaan met bezwaren
  • Wat doe ik met verschillende type klanten?
    • Je maakt kennis met verschillende indelingen.
    • Je leert de beste manieren om met de typen om te gaan.
    • Geen chemie? Soms kun je je klant beter doorgeven aan een collega.

Wat bereik ik?

  • Je verhoogt de kans op een ‘ja’.
  • Je klanten voelen zich goed geholpen.
  • Je bouwt goede relaties met je klanten op.

Hoe leer ik verkopen?

Deze training duurt 2 dagdelen. We oefenen veel, waardoor je leert wat voor jou het beste werkt. Soms nemen onze trainers de rol aan van je (lastige) klant. En je oefent met elkaar. Door de gesprekken terug te luisteren, leer je wat je anders moet doen.

Hoe meld ik mij aan?

Jezelf aanmelden voor de training Klantgerichte verkoop is gemakkelijk:

Ja, ik meld mij aan voor de Open training

Let op: het aantal deelnemers is beperkt!

Ik wil in gesprek over een InCompany Maatwerk training