Tone of voice

Omdat  je zo laat zien wie je bent

Eén organisatie, één gezicht naar buiten. Dat geeft veel voordelen:

  • Je maakt je merk sterk. Je hebt waarschijnlijk een logo en afspraken over vaste lettertypes? Dat is het gezicht van je bedrijf. Maar heb je ook afspraken over hoe je naar klanten communiceert? Dat is de toon, de sfeer van je bedrijf.
  • Je geeft je medewerkers/collega’s duidelijkheid. Niet zoeken naar de juiste woorden, geen discussies over wat je wel of niet mag zeggen. Alle neuzen staan dezelfde kant op en je biedt duidelijke kaders.
  • Voor een klant is het wel zo logisch: de uitstraling van je bedrijf verwacht hij ook terug in de manier waarop je schrijft.

 

Wij helpen je met de tone of voice die precies bij jouw bedrijf past

Hoe doen wij dat?

  • Met advies. We gaan in gesprek en kijken wat je nodig hebt. Misschien heb je al een visie en kernwaarden. Misschien heb je al een document met uitgangspunten voor een tone of voice. Samen kijken we waar aanvulling en aanscherping nodig is.
  • Met brainstormsessies. Samen met je medewerkers bespreken we de tone of voice. Bijvoorbeeld met je communicatie- of marketingteam. Na de brainstorm schrijven we een document dat je tone of voice concreet maakt. Dat kan de basis vormen voor uw huisstijlgids.