Klantgericht telefoneren

“Wij stellen de klant centraal.” In een modern bedrijf ontkom je er niet aan om alles te doen om je klant tevreden te stellen. Dat doe je met goede producten, waardevolle diensten, vlotte processen. En veel belangrijker dan dat: een klantgerichte service. Hoe het laatste telefoongesprek met jouw bedrijf is verlopen, bepaalt hoe tevreden of ontevreden een klant is.  

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die in zijn werk veel telefonische contacten heeft. Bijvoorbeeld: call center medewerkers, accountmanagers, telefonistes en ondersteunend personeel. De training is in het Nederlands of in overleg in het Engels. De verdiepingstraining Verkoop is een verkorte versie van onze verkooptraining die vooral gericht is op cross- en up-sell.

Wat leer ik?

  • Hoe kan ik de klant beter helpen?
    • Wat zegt de klant en welke aanknopingspunten geeft hij je?
    • Op welke punten vraag je door?
    • Hoe weet je zeker dat je de klant goed hebt begrepen?
  • Welke structuur zit in ieder gesprek?
    • Fasen in gesprekken
    • Hoe jij grip houdt op het gesprek
  • Hoe ga ik om met lastige gesprekken?
    • slechtnieuwsgesprek
    • klachten
    • boze klanten
    • ongeduldige of juist langdradige klanten
    • achteraf: de draad weer oppakken
  • Hoe presenteer ik mezelf als visitekaartje van ons bedrijf?
    • vriendelijk en oprecht stemgebruik
    • algemene afspraken en jullie huisstijl
  • Verdiepingssessie: Hoe verkoop ik aan de telefoon?
    • Cross-sell en up-sell
    • Tips en trucs
    • Omgaan met bezwaren

Wat bereik ik?

  • Je krijgt meer zelfvertrouwen aan de telefoon.
  • Je voert prettige gesprekken met je klanten.
  • Je verhoogt de klanttevredenheid aan de telefoon.

Hoe leer ik klantgericht telefoneren?

Deze training duurt 2 dagdelen. We oefenen veel, waardoor je leert wat voor jou het beste werkt. De verdiepingstraining is 1 dagdeel extra.

Reserveer nu jouw plek voor deze training: 026 785 0217 of mail.