Klantgericht telefoneren

SamenvattingOpen training Klantgericht telefoneren
Duur2 dagdelen (van 9.30 - 13.00)
LocatieUtrecht
Aantal deelnemersMaximaal 12
Eerstvolgende trainingmaandag 1 en 15 maart 2021


Investering€ 495 vrijgesteld van btw, inclusief materialen.

Bij klantgericht telefoneren gaat het erom je klant centraal te zetten. In een modern bedrijf ontkom je er niet aan om alles te doen om je klant tevreden te stellen. Dat doe je met goede producten, waardevolle diensten, vlotte processen. En veel belangrijker dan dat: een klantgerichte service. Hoe het laatste telefoongesprek met jouw bedrijf is verlopen, bepaalt hoe tevreden of ontevreden een klant is. De gesprekstechnieken die je daarvoor kunt gebruiken, leer je in deze training.   

 

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die in zijn werk veel telefonische contacten heeft. Bijvoorbeeld: call center medewerkers, accountmanagers, telefonistes en ondersteunend personeel. De training is in het Nederlands of in overleg in het Engels. De verdiepingstraining Verkoop is een verkorte versie van onze telefonische verkooptraining die vooral gericht is op cross- en up-sell.

 

Wat leer ik?

  • Hoe kan ik de klant beter helpen?
    • Wat zegt de klant en welke aanknopingspunten geeft hij je?
    • Op welke punten vraag je door?
    • Hoe weet je zeker dat je de klant goed hebt begrepen?
  • Welke structuur zit in ieder gesprek?
    • Fasen in gesprekken
    • Hoe jij grip houdt op het gesprek
  • Hoe ga ik om met lastige gesprekken?
    • slechtnieuwsgesprek
    • klachten
    • boze klanten
    • ongeduldige of juist langdradige klanten
    • achteraf: de draad weer oppakken
  • Hoe presenteer ik mezelf als visitekaartje van ons bedrijf?
    • vriendelijk en oprecht stemgebruik
    • algemene afspraken en jullie huisstijl
  • Verdiepingssessie: Welke verkooptechnieken gebruik ik aan de telefoon?
    • Cross-sell en up-sell
    • Tips en trucs
    • Omgaan met bezwaren

 

Wat bereik ik?

  • Je krijgt meer zelfvertrouwen aan de telefoon.
  • Je voert prettige gesprekken met je klanten.
  • Je verhoogt de klantvriendelijkheid aan de telefoon.

 

Hoe leer ik klantgericht telefoneren?

Deze training duurt 2 dagdelen. We oefenen veel, waardoor je leert wat voor jou het beste werkt. Zo verhoog je jouw klantgerichtheid. De verdiepingstraining telefonische verkoop is 1 dagdeel extra.

 

Hoe meld ik mij aan?

Jezelf aanmelden voor de training Klantgericht telefoneren is gemakkelijk:

 Ja, ik meld mij aan voor de open training

Let op: het aantal deelnemers is beperkt. 

 Ik wil in gesprek over een InCompany Maatwerk training