Klantgerichte brieven en mails

Klantgericht schrijven is makkelijk toch? Een klant heeft een vraag, jij geeft het antwoord. Of hij heeft een probleem, jij lost het op. Je antwoord en oplossing verwoord je in een mail. Dat klinkt dus best eenvoudig. Tegelijkertijd weet je: deze tekst is meer dan dat, het is ook het gezicht van ons bedrijf. En daar ligt de uitdaging.

 

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor alle mensen die wel eens een brief of mail schrijven. Dat kan zowel aan klanten als aan collega’s zijn. Het gaat dan om brieven/mails waarmee je wilt bereiken dat de lezer iets doet, of waarin je informatie aan de lezer geeft.

 

Wat leer ik?

  • Ken je lezers.
    • Wie is mijn doelgroep?
    • Wat past daarbij?
  • Hoe bouw je een brief op?
    • structuur in boodschappen
    • plaats van informatie
    • gebruik van koppen
    • de kunst van het weglaten
  • Wat zijn de verschillen tussen mails en brieven?
    • Wanneer stuur ik een brief? En wanneer een mail?
    • Hoe zorg ik dat mijn mails gelezen worden?

 

Wat bereik ik?

  • Je lezers begrijpen jouw brieven en mails binnen een paar tellen.
  • Je lezers komen in actie als jij dat wilt.
  • Je lezers zijn tevreden klanten.

 

Hoe leer ik klantgericht schrijven van brieven en mails?

Deze training duurt 2 dagdelen. We starten met de ‘ideale brief’ en vervolgens leggen we daar voorbeelden van de cursisten naast. Zo leer je van jezelf en elkaar.

Reserveer nu jouw plek voor deze training: 026 785 0217 of mail.